Status itu dimuat naik kerana pengadu mendakwa individu berkenaan dianggap tidak beradab ketika menghubunginya bagi bertanyakan tentang pakej percutian yang ditawarkan.
"Since dah kena block, kalau anda salah seorang dalam list Facebook ini, tolong belajar hormat orang ya. Tak salah pun bagi salam, hi, hello dan sebagainya untuk pembukaan mukadimah.
Macam ni ke adab layan customer ? pic.twitter.com/clI6nSYwCJ— Syed Mohd Faiz (@faeznasirr) December 27, 2018
Berdasarkan gambar paparan skrin perbualan WhatsApp dua pihak berkenaan, individu berkenaan menghantar mesej meminta pengadu memberikan pakej percutian.
Pengadu kemudian membalas mesej itu, "Islam ke kapir ni?"
Tidak memahami maksudnya, individu itu kemudian menghantar simbol tanda soal dan menegur mesej biadab dari pengadu.
Pengadu kemudian menjelaskan individu terbabit biadab kerana tidak memberi salam sebelum meminta pakej percutian darinya.
Malah kata netizen, urusniaga itu sepatutnya diteruskan dan tiada salahnya jika pengadu yang memberi salam kepada pelanggannya.
"Aku buat gak bisnes. Tapi kalau customer WhatsApp tanpa beri salam, so aku yang start beri salam atau hai. Benda kecil macam tu pun nak diperbesar-besarkan. Otak letak kat bontot ke?" - @NorDanialHaikal.
"Yang mana satu biadab ni? Yang buat caption itu biadab atau...? Aku pun dah peninglah. Even orang itu tak beri salam sekali pun, just reply "Assalamualaikum". Tak perlu nak reply, "Islam ke kapir" sangatlah. Macam diri tu bagus sangat. Orang teruja nak bercuti ni lain macam sikit. Chill la." - @abangeram.
"Sebagai peniaga tak salah nak perbetulkan attitude masyarakat tetapi bukan dengan cara camni. Boleh je kita start bagi salam dulu then customer akan faham kita cuba ajar dia bagi salam. Memang kadangkala stress juga kalau kena terjah membabi buta camtu. Biasalah manusia macam-macam jenis. Peniaga kena hadaplah." - @mindlocking.
Sumber: @faeznasirr
Sumber: @faeznasirr
from The Reporter http://bit.ly/2AiidSw
via IFTTT