Susulan dari viral perkongsian pengadu mengenai hotel yang diinapnya pada Februari lalu di Kuala Lumpur, pihak hotel berkenaan, Arenaa Star Hotel, tampil memohon maaf dan memberi penjelasan.
Menurut kenyataan yang dimuat naik di akaun Instagram yang dipercayai baru diwujudkan itu berkata, Arenaa Star Hotel mendapati insiden itu berlaku pada Februari 2020. Namun, tiada sebarang caj atau penalti yang dikenakan terhadap pasangan berkenaan.
"Pertama sekali, kami ingin memohon maaf kepada semua tetamu kami atas komen-komen negatif ini yang memberi kesan terhadap kami.
"Semakan pihak pengurusan mendapati, kejadian itu berlaku pada Februari 2020. Namun rekod menunjukkan, tiada sebarang caj atau penalti yang dikenakan terhadap mereka.
"Kami juga mengesahkan bahawa, dua kakitangan terbabit juga sudah tidak bekerja di hotel ini.
"Selain itu, ingin dimaklumkan bahawa adalah merupakan amalan prosedur operasi standard untuk pihak hotel memeriksa keadaan bilik sebelum pelanggan dibenarkan untuk daftar keluar, termasuk memberi peringatan kepada pelanggan mengenai waktu check out," kata kenyataan itu.
"Pihak pengurusan baru juga telah membuat banyak penambahbaikan dalam pelbagai aspek operasi hotel. Sekali lagi, kami memohon maaf atas sebarang salahfaham dan kami akan sentiasa berusaha memberikan yang terbaik untuk memuaskan hati tetamu kami," katanya.
Sumber: IG Arenaa Star Hotel
from The Reporter https://ift.tt/3o27OBl
via IFTTT